Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
In dust we trust
Rujbr, Kamil ; Opekar), Ondřej (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Skrze papíry a plátna vyprávím příběh každodenní závislosti, která nás obklopuje. Vycházím z osobních pocitů a nasávám atmosféru města a míst z okraje společnosti. Toto téma zobrazuji formou abstraktní kresby a malby, ve kterých jsou zobrazeny určité fáze a procesy. Zachycuji chaos do nových forem, aby obraz ani v rámci technologicky zdokonalované a všemi směry expandující vizuální kultury neztratil živost, smysl a kritické opodstatnění pro svou další existenci. Obrazy a kresby jsou návštěvou do světa lidí, kterých na světě není většina a všichni jsou svým způsobem strašně osamělí a ztracení.
Yihetuan 義和團: Domobrana za spravedlivou věc jako náboženské hnutí
Ivan, Robert ; Olivová, Lucie (vedoucí práce) ; Chlup, Radek (oponent)
Bakalářská práce pojednává z religionistické perspektivy o tzv. postání Boxerů, které r. 1900 zachvátilo severní Čínu. Shrnuje stručně stav bádání a vymezuje se proti názorům, že Boxeři byli tajným protivládním hnutím napojeným na sektu Bílého lotosu, nebo nacionalistickým hnutím bojujícím proti cizincům a tlaku imperialismu. Zažité označení Boxeři odkazuje k hnutí Yihetuan 義和 團. V práci je však užíván překlad názvu Domobrana za spravedlivou věc, neboť ten lépe reflektuje cíle a postoje hnutí než označení Boxeři. Cílem argumentace je ukázat, že Domobrana byla lidovým náboženským hnutím, které bylo ze své podstaty loajalistické a bojovalo především proti křesťanství, které vnímalo jako ohrožení sociální struktury. Práce zkoumá různé aspekty hnutí, jako jsou posedlost a rituály nezranitelnosti, i příčiny negativních postojů ke křesťanství. Zasazuje hnutí do širšího socio- kulturního kontextu a ukazuje, že kulturu tradiční Číny nelze plně pochopit bez znalosti náboženství. V práci je proto také kladen důraz na opravení zkreslených představ o čínských náboženstvích a dynastii Qing (1644-1911). Konfrontuje některé zažité předsudky, jako pověrčivost a zaostalost císařské Číny, a snaží se ukázat smysluplnost náboženského vnímání světa a rituálů.
Postavy v románech El túnel Ernesta Sábata a Aura Carlose Fuentese
Veselá, Helena ; Poláková, Dora (vedoucí práce) ; Marešová, Jaroslava (oponent)
(česky) Tato bakalářská práce se zabývá hlavními postavami dvou románů hispanoamerické literatury 20. století. Prvním z nich je Túnel od Ernesta Sábata a druhým Aura od Carla Fuentese. Úvodní část práce stručně shrnuje životy a zásadní díla těchto autorů, další úsek se snaží teoreticky popsat literární postavu a nabízí několik možných postupů jejího dělení. V praktické části se zabývá samotným rozborem postav a snaží se aplikovat zmíněné postupy dělení. U románu Túnel, se zaměřuje na jeho dva hlavní protagonisty a vývoj jejich vztahu. V Auře potom především na fantastické proměny postav. Závěrečná část práce nabízí přehled několika společných a rozdílných rysů hrdinů obou románů.
In dust we trust
Rujbr, Kamil ; Opekar), Ondřej (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Skrze papíry a plátna vyprávím příběh každodenní závislosti, která nás obklopuje. Vycházím z osobních pocitů a nasávám atmosféru města a míst z okraje společnosti. Toto téma zobrazuji formou abstraktní kresby a malby, ve kterých jsou zobrazeny určité fáze a procesy. Zachycuji chaos do nových forem, aby obraz ani v rámci technologicky zdokonalované a všemi směry expandující vizuální kultury neztratil živost, smysl a kritické opodstatnění pro svou další existenci. Obrazy a kresby jsou návštěvou do světa lidí, kterých na světě není většina a všichni jsou svým způsobem strašně osamělí a ztracení.
Postavy v románech El túnel Ernesta Sábata a Aura Carlose Fuentese
Veselá, Helena ; Poláková, Dora (vedoucí práce) ; Marešová, Jaroslava (oponent)
(česky) Tato bakalářská práce se zabývá hlavními postavami dvou románů hispanoamerické literatury 20. století. Prvním z nich je Túnel od Ernesta Sábata a druhým Aura od Carla Fuentese. Úvodní část práce stručně shrnuje životy a zásadní díla těchto autorů, další úsek se snaží teoreticky popsat literární postavu a nabízí několik možných postupů jejího dělení. V praktické části se zabývá samotným rozborem postav a snaží se aplikovat zmíněné postupy dělení. U románu Túnel, se zaměřuje na jeho dva hlavní protagonisty a vývoj jejich vztahu. V Auře potom především na fantastické proměny postav. Závěrečná část práce nabízí přehled několika společných a rozdílných rysů hrdinů obou románů.
Yihetuan 義和團: Domobrana za spravedlivou věc jako náboženské hnutí
Ivan, Robert ; Olivová, Lucie (vedoucí práce) ; Chlup, Radek (oponent)
Bakalářská práce pojednává z religionistické perspektivy o tzv. postání Boxerů, které r. 1900 zachvátilo severní Čínu. Shrnuje stručně stav bádání a vymezuje se proti názorům, že Boxeři byli tajným protivládním hnutím napojeným na sektu Bílého lotosu, nebo nacionalistickým hnutím bojujícím proti cizincům a tlaku imperialismu. Zažité označení Boxeři odkazuje k hnutí Yihetuan 義和 團. V práci je však užíván překlad názvu Domobrana za spravedlivou věc, neboť ten lépe reflektuje cíle a postoje hnutí než označení Boxeři. Cílem argumentace je ukázat, že Domobrana byla lidovým náboženským hnutím, které bylo ze své podstaty loajalistické a bojovalo především proti křesťanství, které vnímalo jako ohrožení sociální struktury. Práce zkoumá různé aspekty hnutí, jako jsou posedlost a rituály nezranitelnosti, i příčiny negativních postojů ke křesťanství. Zasazuje hnutí do širšího socio- kulturního kontextu a ukazuje, že kulturu tradiční Číny nelze plně pochopit bez znalosti náboženství. V práci je proto také kladen důraz na opravení zkreslených představ o čínských náboženstvích a dynastii Qing (1644-1911). Konfrontuje některé zažité předsudky, jako pověrčivost a zaostalost císařské Číny, a snaží se ukázat smysluplnost náboženského vnímání světa a rituálů.
Posedlost ve vúdú - psychologicko religionistický pohled
KRONIKA, Ondřej Alexandr
Práce se soustřeďuje na zažívání posedlosti ve spojitosti s vyznáváním haitského vúdú. Teoretická část přináší vhled do problematiky optikou disciplíny psychologie náboženství a směru transpersonální psychologie. Prostor je věnován druhům náboženského prožívání, problematice změněných stavů vědomí, psychospirituální krizi atd. Dále je pohledem srovnávací religionistiky představena posedlost jako jev, který se vyskytuje napříč různými kulturami. Posedlost je prezentována zejm. v kontextu haitského vúdú, kterému v teoretické části práce patří rovněž v samostatná kapitola. Pro praktickou část byl zvolen kvalitativní výzkum. Formou polostrukturovaných rozhovorů byly mapovány náboženské zkušenosti osob mající zkušenost s posedlostí ve spojitosti s vyznáváním a praktikováním haitského vúdú. Psychologickým pohledem jsou sledovány zkušenosti celkem čtyř respondentů. Výzkum se primárně zaměřuje psychické procesy a projevy spojované se zážitky posedlostí ve vúdú. Zohledněny jsou také širší souvislosti jako motivy pro navozování posedlosti, okolnosti, kdy ke stavu může dojít, případně vlivy, které mohou z vlastního stavu posedlosti přetrvat i po odeznění vlastní samotné zkušenosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.